RGK.SZ.3053.5.2021
Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balatów, opakowań po nawozach i typu Big
Szanowni Państwo,
Wójt Gminy Ciasna zaprasza do składania ofert cenowych na realizację zadania obejmującego odbiór oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj.: folii rolniczych czarnych, folii rolniczych białych, siatek, sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big-Bag, z obszaru gminy Ciasna, zgodnie z poniższą specyfikacją oraz regulaminem programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dotyczącego usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Zadanie finansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
1. Zamawiający: Gmina Ciasna, ul. Nowa 1a, 42-793 Ciasna
2. Termin realizacji zamówienia: do dnia 25 czerwca 2022 r.
3. Termin przedłożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag.- 15 grudnia 2022r.
4. Opis przedmiotu zamówienia:
1. CPV:
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90500000-2 Usługi związane z opadami
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
2) Przedmiotem zamówienia jest usunięcie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Ciasna oraz poddanie ich odzyskowi lub unieszkodliwieniu.
3) Zadanie realizowane jest w ramach programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dotyczącego usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej i finansowane będzie ze środków tej jednostki.
4) Masa odpadów przeznaczonych do odzysku lub unieszkodliwienie wynosi: 70,513 Mg
odpady z foli rolniczej |
13,680 Mg |
folia po balotach sianokiszonek |
31,940 Mg |
siatki do owijania balotów |
8,715 Mg |
sznurek do owijania balotów |
0.99 Mg |
opakowania po nawozach |
4,865 Mg |
opakowania typu big bag |
10,323 Mg |
5) Zamawiający zastrzega sobie, że wskazane ilości folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej są szacunkowe i mogą ulec zwiększeniu/zmniejszeniu (różnice wynikłe po ostatecznym zważeniu)
6) Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia stanowić będzie iloczyn faktycznej ilości folii rolniczej oraz cen jednostkowych netto ujętych w ofercie Wykonawcy powiększone o obowiązującą stawkę podatku VAT.
7) Gmina Ciasna pokrywać będzie koszty za Mg do wysokości otrzymanej dotacji. W przypadku gdy zaoferowana cena przewyższy kwotę otrzymanej dotacji przez Gminę Ciasna pozostała kwota rozliczana będzie pomiędzy Wykonawcą, a podmiotem dostarczającym odpady.
7) Miejsce odbioru folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej:
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów /Komunalnych (PSZOK) – Ciasna, ul. Nikoli Tesli 10.
8) Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani są do dostarczenia odpadów we wskazanym terminie.
5. ZAKRES PRAC OBEJMUJE:
1) ważenie dostarczanych przez rolników odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń
2) załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów;
3) transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów;
4) rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.
.
WARUNKI WYKONANIA ROBÓT:
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Wykonania usługi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami w szczególności:
2) Sporządzenia i przekazania zamawiającemu harmonogramu realizacji prac objętych przedmiotem zamówienia. Ustalone w harmonogramie terminy odbioru folii rolniczej muszą być uzgodnione z Zamawiającym, z uwzględnieniem co najmniej 3-dniowego okresu niezbędnego Zamawiającemu do powiadomienia właściwych osób o terminie dostarczenia odpadów do PSZOK w Ciasnej.
3) Nadzorowania przez osoby odpowiedzialne za organizację wykonanych prac i zabezpieczenie miejsca pracy.
4) Ważenia odebranych odpadów musi odbywać się w obecności przedstawiciela Zamawiającego i podmiotu dostarczającego odpady.
5) Z czynności ważenia dostarczanej folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z rolnikiem dostarczającym Wykonawca sporządzi protokół odbioru odpadów: z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:
a) imię i nazwisko właściciela posesji/użytkownika, który dostarcza odpady;
b) adres, z którego pochodzą dostarczone odpady;
c) datę odbioru;
d) wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na:
- odpady folii rolniczej,
- folii po balotach sianokiszonek
- siatki do owijania balotów,
- sznurki do owijania balotów,
- opakowania po nawozach,
- opakowania typu Big-Bag;
e) podpis właściciela/użytkownika;
f) podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę, podpis przedstawiciela Zamawiającego.
g) pieczęć firmową wykonawcy.
6) Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencję odpadów określoną art. 66 i 67 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.), z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819 ze zm.).
7) Wykonywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa.
8) Przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność kart przekazania odpadów, osobno dla każdego z rolników, którzy przekazali odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu oraz zaświadczenia/zaświadczeń potwierdzających recykling lub zaświadczenia/zaświadczeń potwierdzających inne niż recykling procesy odzysku.
9) Wykonawca wykona co najmniej 10 - 15 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych, dobrej jakości, kolorowych, ilustrujących przebieg realizacji zadania.
10) Przedłożenia Zamawiającemu, po wykonaniu zadania:
a) sprawozdania zawierającego: adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady, wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag;
b) oświadczenia o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów w szczególności ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach.
11) Po unieszkodliwieniu lub odzysku odpadów Wykonawca w terminie do dnia 15 grudnia 2022r. przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag.
a) a) do protokołu odbioru Wykonawca dołączy oświadczenie, że do 15 grudnia 2022r. przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag
12) Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od rolników, którzy dostarczą odpady.
13) Wszelkie działania lub czynności, które nie zostały uwzględnione powyżej, a wynikają z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zadania, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
14) Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi danego rodzaju odpadu - zgodnie z ofertą cenową dla poszczególnych frakcji odpadów.
4. Sposób przygotowywania oferty:
Ofertę należy złożyć na formularzu oferty stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania ofertowego. Składane dokumenty muszą być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
5. Kryterium wyboru oferty:
Cena 100%
Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.
6. Miejsce i termin składania ofert:
1) Oferta powinna być złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej: gmina@ciasna.pl
2) Termin składania ofert: do dnia 17 maja 2022 roku, do godz. 15:00
3) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4) Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
7. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty.
1) Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 7 dni roboczych od wyznaczonego terminu składania ofert.
2) Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3) Oferent, którego oferta zostanie wybrana, zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną.
4) Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, o miejscu i terminie podpisania umowy.
5) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) Unieważnienia procedury udzielenia zamówienia, bez wyboru Wykonawcy – zgodnie z art. 701 § 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 ze zm.)
10. Obowiązek informacyjny wynikający z RODO:
Załącznik nr 1 – formularz oferty
Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Ciasna