Zapytania

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ciasna w 2025r.– etap IX

 

Gmina Ciasna                                                           

ul. Nowa 1 a

42-793 Ciasna

NIP: 5751865341

(pełna nazwa Zamawiającego)

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

I.          Dane Zamawiającego: Gmina Ciasna, ul. Nowa 1a, 42-793 Ciasna, NIP: 5751865341

 

II.         Opis przedmiotu zamówienia:

 

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem lub zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenie nieruchomości w Gminie Ciasna w ilości około 54,20 Mg w ramach realizacji zadania: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ciasna w 2025r.– etap IX”.

1.    Zadanie obejmuje:

·         Demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie (DZTU) płyt azbestowo- cementowych obejmujących zdjęcie pokryć dachowych, ich pakowanie, trwałe związanie z paletą transportową, oznakowanie, transport do miejsca unieszkodliwienia i rozładunek wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych przeznaczonego wyłącznie do tego celu. Zakres prac będzie dotyczył również usunięcie płyt azbestowych, które podczas demontażu uległy rozdrobnieniu

·         Zbieranie, transport i unieszkodliwienie (ZTU) płyt azbestowo-cementowych obejmujący pakowanie zdjętych pokryć dachowych (w okresie poprzedzającym niniejsze postępowanie), trwałe związanie z paletą transportową, ich oznakowanie, transport do miejsca unieszkodliwienia i rozładunek wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych przeznaczonego wyłącznie do tego celu. Zakres prac dotyczy również usunięcia płyt azbestowych, które są rozdrobnione

Część 1

·         Demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie (DZTU) – łącznie w ilości ok. 21,72 Mg

Część 2

·         Zbieranie, transport i unieszkodliwienie (ZTU) – łącznie w ilości ok 32,48 Mg

3. Realizując przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:

a) przedstawienia harmonogramu prowadzenia prac z podaniem daty.

b) dokonania zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest z danej nieruchomości właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy, właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac oraz posiadania dokumentu potwierdzającego dokonania stosownych zgłoszeń w terminie zgłoszenie dotyczy zarówno wyrobów zawierających azbest usuwanych z budynków mieszkalnych, gospodarczych jak i zgromadzonych na nieruchomościach.

c) ważenia wyrobów zawierających azbest na poszczególnych nieruchomościach, z których usuwane są wyroby w trakcie ich odbioru odrębnie dla każdego punktu demontażu/odbioru.

d) sporządzenie protokołu odbioru robót odrębnie dla każdego punktu demontażu/odbioru (wg wzoru –WFOŚiGW, wygenerowanych z systemu BDO kart przekazania odpadów na składowisko gdzie dokonano unieszkodliwienia usuwanych wyrobów zawierających azbest (w statusie z potwierdzonym transportem) wraz z wykazem nieruchomości których dana karta dotyczy.

e) złożenia oświadczenia Zamawiającemu o „prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych”.

Dokumenty o których mowa w podpunkcie a), b), d) i e) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu

4. Odbiorem zostaną objęte wyroby zawierające azbest.

5. Podane wartości są wartościami szacunkowymi wynikającymi ze złożonych przez właścicieli nieruchomości wniosków. Ilość nieruchomości i masa odpadów może ulec zmianie (zmniejszeniu) m.in. w związku z rezygnacją właściciela. Wykonawcy nie przysługuje prawo do odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych wielkości.

6. Zamawiający zastrzega, iż zapłata za wykonane usługi demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest nastąpi wyłącznie do wysokości ilości odpadów zadeklarowanej przez mieszkańców. Ewentualne zwiększenie ilości odebranych odpadów ponad wartość zadeklarowaną będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zwiększenie dofinansowania.

7.  W przypadku braku zgody WFOŚiGW na zwiększenie dofinansowania, koszty odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów przekraczających łączną zadeklarowaną ilość zostaną pokryte przez mieszkańców.

8. Zamawiający pokrywa koszty demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest do wysokości 1 Mg, w kwocie nieprzekraczającej wartości jednostkowej dotacji przyznanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, i rozlicza się w tym zakresie bezpośrednio z wykonawcą. Koszty przekraczające tę wartość ponosi właściciel nieruchomości objętej dofinansowaniem, na podstawie odrębnej umowy zawartej z wykonawcą. 

9. Wskazane ilości są liczbą szacunkową przygotowaną na potrzeby postępowania o udzielenie zapytania ofertowego. Faktyczna i ostateczna wielkość zamówienia uzależniona będzie od rzeczywistych kilogramów zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewidywanych do odbioru odpadów. Z uwagi na powyższe Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania w pełni kilogramów będących przedmiotem zamówienia..  

10. Zamawiający po podpisaniu umowy niezwłocznie przekaże Wykonawcy w formie pisemnej wykaz nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest z uszczegółowionym zakresem rzeczowym prac i szacowaną ilością wyrobów przeznaczonych do usunięcia i unieszkodliwienia.

Wykaz będzie zawierał dane osobowe właścicieli nieruchomości- imię i nazwisko, adres nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest, adres zamieszkania, telefon kontaktowy,. W związku z tym, Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

 11. Termin usunięcia wyrobów zawierających azbest z poszczególnych nieruchomości Wykonawca ustala indywidualnie z każdym właścicielem. Ustalony termin musi być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie może przekraczać końcowego terminu realizacji zamówienia. W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu prowadzenia prac z terminem ich realizacji dla każdej nieruchomości.

12. Wykonawca realizując zamówienie na danej nieruchomości zważy usuwane z posesji wyroby zawierające azbest w obecności właściciela nieruchomości i przedstawiciela Zamawiającego oraz na miejscu spisze protokół odbioru robót (wg wzoru określonego przez Zamawiającego- załącznik nr 4) z wykonanych czynności i ilości odebranych wyrobów/odpadów z każdej nieruchomości odrębnie dla każdego punktu demontażu/odbioru. Nieobecność przedstawiciela Zamawiającego nie wstrzymuje prac związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

13. Po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren ich wykonania.

14. Wykonawca zamówienia staje się wytwórcą i posiadaczem wszystkich odpadów powstałych w wyniku wykonywanych prac.

11. Transport usuwanych wyrobów zawierających azbest będzie wykonywany z zachowaniem przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, samochodami do tego przystosowanymi. Zakazane jest mieszanie i jednoczesne transportowanie wyrobów zawierających azbest usuniętych z terenu Gminy Ciasna, a  innych gmin.

12. Usuwane odpady będą niezwłocznie unieszkodliwiane na składowisku uprawnionym do unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.

13. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wyrządzone Zamawiającemu lub osobom trzecim, spowodowane swoim/podwykonawcy działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia. Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Na żądanie Zamawiającego przedstawi posiadaną polisę.

14. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.),  Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz.1940), Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U.z 2024 r. , poz. 643).,  Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz.1824), Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004 r. Nr 71, poz. 649 oraz 2010 r. Nr 162, poz. 1089), Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31). Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 t.j.).

15. Zamawiający nie dopuszcza podwykonawstwa, za wyjątkiem podwykonawstwa w zakresie transportu.

III. Termin wykonania umowy.

1. Realizacja zadania od dnia podpisania umowy do 25.09.2025r. przy czym za zakończenie przyjmuje się dzień przekazania odpadów na uprawnione składowisko, potwierdzone kartami przekazania odpadów.

2. Dokumenty potwierdzające wykonanie zadania (protokoły odbioru robót, karty przekazania odpadów) należy dostarczyć Zamawiającemu niezwłocznie po realizacji zadania, jednak nie później niż do dnia 25 września 2025r.

3. Ostatecznym terminem zakończenia wykonania przedmiotu zamówienia jest data spisania protokołu odbioru końcowego z wykonania całego zadania (bez uwag) po dostarczeniu wszystkich dokumentów nie później niż do 25 września 2025r.

IV. Wymagania wobec Wykonawców

Oferty mogą składać Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności, posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotowego zamówienia.

V. Sposób przygotowania oferty, miejsce i termin złożenia oferty.

1. Ofertę należy przygotować w formie pisemnej, w języku polskim, na formularzu ofertowym (załącznik nr 1). Dopuszcza się złożenie jednej oferty przez danego Wykonawcę.

2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

3. Ofertę wraz z załącznikami należy składać w terminie do 19 sierpnia 2025r. do godziny 14:00:

- osobiście w godzinach pracy w siedzibie Urzędu Gminy Ciasna ul. Nowa1a, 42-793 Ciasna

- pocztą tradycyjną na adres: Urzędu Gminy Ciasna, ul. Nowa 1a, 42-793 Ciasna

- na adres e-mail: s.czapla@ciasna.pl

4. Oferta powinna zawierać:

1)      formularz oferty wg załączonego wzoru - zał. Nr 1,

2)      Aktualną decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie zbierania
i transportu odpadów niebezpiecznych, wydaną przez właściwy organ.

3)      Kopię umowę podpisaną ze składowiskiem prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wskazanym
w „Aktualizacji Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wraz z planem Inwestycyjnym w zakresie odpadów komunalnych”.

4)       Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej – zostanie ocenione na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania:

5)      że, prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest – wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do Zapytania,

6)      spełnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów będą zgodne z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki
i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów – wg wzoru stanowiącego załącznik 4 do Zapytania,

7)      dysponowanie osobami, które ukończyły szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa
i higieny pracy na temat usuwania wyrobów zawierających azbest – wg wzoru stanowiącego załączniki nr 5 do Zapytania,

 

Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

5. Za datę złożenia oferty uznaje się datę wpływu oferty do Urzędu Gminy Ciasna.

6. Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po ww. terminie, nie będą rozpatrywane.

7. Osoba do kontaktu: Sylwia Czapla, tel. 34 3572-774. s.czapla@ciasna.pl

VI. Kryterium oceny ofert.

1. Zamawiający ustala następujące kryterium oceny oferty: łączna cena całkowita brutto -100%.

2. Cena oferty, przedstawiona w formularzu ofertowym, uwzględnia wszystkie zobowiązania dotyczące wykonania zamówienia i musi być podana w polskich złotych.

3. W przypadku uzyskania 2 identycznych najkorzystniejszych ofert, Wykonawcy zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych. Wykonawca składając ofertę dodatkową nie może zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonej ofercie.

VII. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 sierpnia 2025 15:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Czapla
Ilość wyświetleń: 30
22 sierpnia 2025 15:57 (Sylwia Czapla) - Dodanie załącznika [uniewaznienie_zapyatania-sig.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 sierpnia 2025 15:20 (Sylwia Czapla) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 sierpnia 2025 15:18 (Sylwia Czapla) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)