RGK.SZK.3053.1.2023
Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balatów, opakowań po nawozach i typu Big
Szanowni Państwo,Wójt Gminy Ciasna zaprasza do składania ofert cenowych na realizację zadania obejmującego odbiór oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj.: folii rolniczych czarnych, folii rolniczych białych, siatek, sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big-Bag, z obszaru gminy Ciasna, zgodnie z poniższą specyfikacją oraz regulaminem programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dotyczącego usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej. Zadanie finansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
1. Zamawiający: Gmina Ciasna, ul. Nowa 1a, 42-793 Ciasna
2. Termin realizacji zamówienia: do dnia 08 grudzień 2023 r.
3. Termin przedłożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag.- 30 maj 2024r.
4. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest usunięcie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Ciasna oraz poddanie ich odzyskowi lub unieszkodliwieniu.
2) Zadanie realizowane jest w ramach programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dotyczącego usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej i finansowane będzie ze środków tej jednostki.
3) Masa odpadów przeznaczonych do odzysku lub unieszkodliwienie wynosi: 54,12 Mg
odpady z foli rolniczej |
13,780 Mg |
folia po balotach sianokiszonek |
2,13 Mg |
siatki do owijania balotów |
5,3 Mg |
sznurek do owijania balotów |
0.51Mg |
opakowania po nawozach |
3,64 Mg |
opakowania typu big bag |
6,76Mg |
5) Zamawiający zastrzega sobie, że wskazane ilości folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej są szacunkowe i mogą ulec zwiększeniu/zmniejszeniu (różnice wynikłe po ostatecznym zważeniu)
6) Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia stanowić będzie iloczyn faktycznej ilości folii rolniczej oraz cen jednostkowych netto ujętych w ofercie Wykonawcy powiększone o obowiązującą stawkę podatku VAT.
7) Gmina Ciasna pokrywać będzie koszty za Mg do wysokości otrzymanej dotacji. W przypadku gdy zaoferowana cena przewyższy kwotę otrzymanej dotacji przez Gminę Ciasna pozostała kwota rozliczana będzie pomiędzy Wykonawcą, a podmiotem dostarczającym odpady.
7) Miejsce odbioru folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej:
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów /Komunalnych (PSZOK) – Ciasna, ul. Nikoli Tesli 10.
8) Rolnicy będą we własnym zakresie zobowiązani do dostarczenia odpadów we wskazanym terminie.
5. ZAKRES PRAC OBEJMUJE:
1) ważenie dostarczanych przez rolników odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń
2) załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów;
3) transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów;
4) rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.
.
WARUNKI WYKONANIA ROBÓT:
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) Wykonania usługi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami w szczególności:
· Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U z 2022, poz. 699 ze zm.)
· Ustawą z dnia 27 kwietnia 2011r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2022r. poz. 1973 ze zm.).
2) Sporządzenia i przekazania zamawiającemu harmonogramu realizacji prac objętych przedmiotem zamówienia. Ustalone w harmonogramie terminy odbioru folii rolniczej muszą być uzgodnione z Zamawiającym, z uwzględnieniem co najmniej 3-dniowego okresu niezbędnego Zamawiającemu do powiadomienia właściwych osób o terminie dostarczenia odpadów do PSZOK w Ciasnej.
3) Nadzorowania przez osoby odpowiedzialne za organizację wykonanych prac i zabezpieczenie miejsca pracy.
4) Ważenia odebranych odpadów musi odbywać się w obecności przedstawiciela Zamawiającego i podmiotu dostarczającego odpady.
5) Z czynności ważenia dostarczanej folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z rolnikiem dostarczającym Wykonawca sporządzi protokół odbioru odpadów: z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:
a) imię i nazwisko właściciela posesji/użytkownika, który dostarcza odpady;
b) adres, z którego pochodzą dostarczone odpady;
c) datę odbioru;
d) wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na:
- odpady folii rolniczej,
- folii po balotach sianokiszonek
- siatki do owijania balotów,
- sznurki do owijania balotów,
- opakowania po nawozach,
- opakowania typu Big-Bag;
e) podpis właściciela/użytkownika;
f) podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę, podpis przedstawiciela Zamawiającego.
g) pieczęć firmową wykonawcy.
6) Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencję odpadów określoną art. 66 i 67 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.), z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819 ze zm.).
7) Wykonywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa.
8) Przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność kart przekazania odpadów, osobno dla każdego z rolników, którzy przekazali odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu oraz zaświadczenia/zaświadczeń potwierdzających recykling lub zaświadczenia/zaświadczeń potwierdzających inne niż recykling procesy odzysku.
9) Wykonawca wykona co najmniej 10 - 15 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych, dobrej jakości, kolorowych, ilustrujących przebieg realizacji zadania.
10) Przedłożenia Zamawiającemu, po wykonaniu zadania:
a) sprawozdania zawierającego: adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady, wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag;
b) oświadczenia o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów w szczególności ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach.
11) Po unieszkodliwieniu lub odzysku odpadów Wykonawca w terminie do dnia 15 grudnia 2022r. przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag.
a) a) do protokołu odbioru Wykonawca dołączy oświadczenie, że do 15 grudnia 2022r. przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów lub odzysku odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag
12) Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od rolników, którzy dostarczą odpady.
13) Wszelkie działania lub czynności, które nie zostały uwzględnione powyżej, a wynikają z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zadania, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
14) Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi danego rodzaju odpadu - zgodnie z ofertą cenową dla poszczególnych frakcji odpadów.
4. Sposób przygotowywania oferty:
Ofertę należy złożyć na formularzu oferty stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania ofertowego. Składane dokumenty muszą być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
5. Kryterium wyboru oferty:
Cena 100%
Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.
6. Miejsce i termin składania ofert:
1) Oferta powinna być złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej: gmina@ciasna.pl
2) Termin składania ofert: do dnia 03 listopada 2023r.
3) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4) Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
7. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty.
1) Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 7 dni roboczych od wyznaczonego terminu składania ofert.
2) Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3) Oferent, którego oferta zostanie wybrana, zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną.
4) Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, o miejscu i terminie podpisania umowy.
5) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) Unieważnienia procedury udzielenia zamówienia, bez wyboru Wykonawcy – zgodnie z art. 701 § 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740 ze zm.)
10. Obowiązek informacyjny wynikający z RODO:
1. Wykonawca w trakcie realizacji umowy może uczestniczyć w przetwarzaniu danych osobowych w szczególności w zakresie niezbędnym do realizacji zakresu prac określonego w §1.
2. Wykonawca oświadcza, że spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
3. Wykonawca zobowiązuje się przetwarzać dane osobowe wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w Umowie.
4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przetwarzaniem danych osobowych niezgodnym z celem zawartej umowy, będące następstwem jego zachowania oraz będące następstwem zachowania osób, którymi posługiwać się będzie przy wykonywaniu przedmiotu umowy.
5. Wykonawca oświadcza, że prowadzi dokumentację potwierdzającą wykonywanie powyższych czynności oraz, że na żądanie administratora udostępni wskazaną dokumentację.
6. Zamawiający oświadcza, iż w przypadku powierzenia mu danych osobowych osób fizycznych przez Wykonawcę będzie w pełnym zakresie przestrzegać przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L. z 2016 Nr 119 poz. 1).
Załącznik nr 1 – formularz oferty
Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Ciasna