Zapytania

Zapytanie ofertowe na zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ciasna w 2022r. - etap VI”.

Ciasna, 29 lipca 2022r.

Zapytanie ofertowe

dotyczy: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ciasna w 2022r. - etap VI”.

I. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Ciasna

ul. Nowa 1a

42-793 Ciasna

NIP: 575 – 18 – 65 – 341 

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu odpadów zawierających azbest zalegających na posesjach na terenie Gminy Ciasna w ramach realizacji zadania: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ciasna w 2022r.

– etap VI”.

III OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

a. rozbiórka pokrycia dachowego z płyt zawierających azbest.

b. zabezpieczenie odpadów azbestowych po rozbiórce zgodnie z obowiązującymi przepisami (pakowanie),

c. przygotowanie do transportu i załadunek

d. uporządkowanie miejsca wykonania usługi z odpadów w sposób uniemożliwiający  ich emisję do środowiska,

e. transport odebranych odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych,

f.  przekazanie odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych

g. oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego

 ilość określa się na:

  • Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych – zabudowania gospodarcze – 11,441 Mg
  • Zbieranie, transport i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych – 3,009 Mg

 

  1. Wskazane ilości są liczba  szacunkową przygotowaną na potrzeby postępowania o udzielenie zapytanie ofertowego. Faktyczna i ostateczna wielkość zamówienia uzależniona będzie od rzeczywistych metrów kwadratowych przewidzianych do demontażu wyrobów zawierających azbest oraz przewidywanych do odbioru odpadów. Z uwagi na powyższe Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania w pełni metrów kwadratowych będących przedmiotem zamówienia. Możliwe jest również zwiększenie ilości przewidywanych do demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest. Rzeczywista ilość zamówienia będzie uzależniona od ceny jaką zamawiający uzyska w postępowaniu ofertowym.  
  2. Zamawiający pokrywa koszty związane z demontażem  transportem i unieszkodliwieniem wyrobów azbestowych do wysokości otrzymanej dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, pozostałą część pokrywać będzie właściciel obiektów objętych dofinansowaniem,  
  3.  Wykonawca po podpisaniu umowy otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości, na których będzie dokonana usługa związana z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych), przy czym Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji zadania wykaz może ulec zmianie.
  4. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia daty i godziny wykonania usługi, o której mowa w punkcie 1, z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Termin wykonania prac powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do dnia 30.09.2022 r.
  5. Wykonawca zapewni organizację i zabezpieczenie placu robót.
  6.  Wykonawca przy realizacji robót obowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649 ze zm.).
  7. Transport odpadów zawierających azbest, winien odbywać się zgodnie z przepisami
    o przewozie towarów niebezpiecznych.
    Usuwane odpady zawierające azbest należy zdeponować na składowisku odpadów zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami.
  8. Wykonawca prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, a także z terenu prac obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac, Zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac dotyczy zarówno demontażu wyrobów zawierających azbest z obiektów/budynków, jak i ich zbierania i usuwania z posesji (magazynowane wyroby zawierające azbest),
  9. Odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
  10. W czasie odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację odbiorową:
    a) protokoły odbioru odpadów sporządzone pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą, zawierającym datę podpisania protokołu, imię i nazwisko właściciela nieruchomości oraz jego czytelny podpis (lub podpis osoby upoważnionej, wraz z załączonym upoważnieniem), adres nieruchomości z której usunięto azbest, wskazanie ilości usuniętego azbestu wyrażonego w m2 oraz Mg, wskazanie czy unieszkodliwienie zostało przeprowadzone z demontażem czy bez demontażu, protokół zawiera również oświadczenie wykonawcy o prawidłowości przeprowadzonych prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego wraz z potwierdzeniem właściciela nieruchomości, z jednoczesnym zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649 ze zm.),
    b) protokół zostaje również podpisany przez przedstawiciela Gminy Ciasna, dokonującego oceny prawidłowości wykonanych prac w przedmiocie zamówienia;
    c) udokumentowania przekazania odpadów na składowisko (karta przekazania odpadów), zawierające dokładne określone miejsce unieszkodliwiania odpadów tj. składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające pozwolenie zintegrowane na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest oraz poświadczenie unieszkodliwienia przez składowisko dostarczonej partii odpadów. Karta Przekazania Odpadów winna zawierać również dokładne dane Gminy z której zostały odebrane wyroby azbestowe oraz wyszczególnienie ich ilości;
    d) kwitów wagowych, poświadczających faktyczną ilość zdeponowanych odpadów;
    e) oryginałów faktur i rachunków wystawionych za wykonaną usługę przez Wykonawcę;
    f) protokołu odbioru końcowego zadania w zakresie usuwania azbestu sporządzonego pomiędzy wykonawcą a Zamawiającym.
    8. Każdy właściciel posesji będzie potwierdzał ilość odpadu wyrobów azbestowych -karta przekazania odpadów pomiędzy wykonawcą, a właścicielem nieruchomości.
    9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą, za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
    10. Zadanie będzie finansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

 

Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nie otrzymania przez gminę dotacji na realizację przedmiotowego zadania.

 

IV. Warunki udziału Wykonawcy:
Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
1.1 Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo - ofertowy – wg załączonego wzoru formularza ofertowego (załącznik numer 1)
1.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualny wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
1.3 zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej – w postaci oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty,
1.4 Aktualną decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie zbierania
i transportu odpadów niebezpiecznych, wydaną przez właściwy organ.
1.5 Kopię umowę podpisaną ze składowiskiem prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wskazanym
w „Aktualizacji Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wraz z planem Inwestycyjnym w zakresie odpadów komunalnych”.
1.6 Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej – zostanie ocenione na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania:
a) że, prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest – wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do Zapytania,
b) spełnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów będą zgodne z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki
i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów – wg wzoru stanowiącego załącznik 4 do Zapytania,
c) dysponowanie osobami, które ukończyły szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa
i higieny pracy na temat usuwania wyrobów zawierających azbest – wg wzoru stanowiącego załączniki nr 5 do Zapytania,
2. Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do 30 września 2022 roku.

 

VI. Uwagi końcowe:
1. Planowana do utylizacji ilość azbestu może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu, o ile właściciele budynków (Wnioskodawcy), odstąpią od chęci uczestnictwa w przedmiotowym zamierzeniu, jakim jest usunięcie materiałów zawierających azbest lub w sytuacji stwierdzenia w trakcie wizji terenowej przeprowadzonej przez Wnioskodawcę, Wykonawcę i Zamawiającego, różnicy pomiędzy ilościami przewidywanymi, a protokolarnie stwierdzonymi.
2. Rozliczanie usługi będzie następować w oparciu o faktyczną wagę ton zdemontowanych, odtransportowanych i zutylizowanych wyrobów zawierających azbest.
3. Zamawiający dokona zapłaty należności Wykonawcy usługi, w wysokości określonej wystawioną przez niego zbiorczą fakturą VAT, na podstawie protokołu odbioru końcowego robót sporządzonych dla Wnioskodawcy.
4. Za termin uzyskania efektu ekologicznego przyjmowana jest data przyjęcia odpadów na składowisko, uwidoczniona na ostatniej karcie przekazania odpadów.
5. Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego zgłoszenia zamiaru przystąpienia do wykonania prac demontażowych organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu pracy, zgodnie z paragrafem 6 ust. 2, ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 ze zm.) i przedłożenia tych zgłoszeń Zamawiającemu przed przystąpieniem do prac.

6. Wykonawca przed realizacją zadania zobowiązany jest przekazywać Zamawiającemu harmonogram zaplanowanych prac.
7. Wykonawca zobowiązuje się do naprawy na własny koszt wszelkich szkód powstałych
w wyniku jego prac lub prac Podwykonawcy.

 

VII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERTY

1. Oferta powinna być przesłana za pomocą: poczty elektronicznej na adres:  s.czapla@ciasna.pl lub dostarczona do siedziby Urzędu Gminy Ciasna, ul. Nowa 1a,                                42-793 Ciasna do dnia 03 sierpnia 2022 do godz. 12.00

2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.

4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

VIII. OCENA OFERT

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:

  1. Cena 100%

IX. DODATKOWE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela:

Sylwia Czapla – tel. 34 35 72 774

X. ZAŁĄCZNIKI

1. Załącznik nr 1  do zapytania ofertowego- formularz  ofertowy.

2. Załączniki nr 2-5 do zapytania ofertowego- oświadczenia.

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 lipca 2022 14:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Czapla
Ilość wyświetleń: 260
05 sierpnia 2022 08:13 (Sylwia Czapla) - Dodanie załącznika [informacja_z_otwarcia.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 sierpnia 2022 11:58 (Sylwia Czapla) - Dodanie załącznika [odpowiedz_na_zapytania.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 lipca 2022 15:31 (Sylwia Czapla) - Dodanie załącznika [zalaczniki_do_zapytania_ofertowegooswiadczenia.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)